Ledig tjänst

Ekonomiassistent, halvtid

Våra siffror är många och goda, men framför allt behöver de dig! Så du är helt enkelt välkommen hit för att förstärka vår ekonomifunktion i Malmö.

Vi är ett kreativt gäng som formar ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Våra kunder uppskattar det vi gör och ger oss mer och mer tillit i våra samarbeten. Därav rekryterar vi hela tiden fler konsulter och nu behöver vi även förstärka vår ekonomifunktion i Malmö! Initialt ser vi ett behov på 50% tjänstgöring, något som troligen växer framöver.

Arbetsuppgifter
Du kommer att, tillsammans med nuvarande personal, jobba med att självständigt sköta kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, fakturor och betalningar. Vi ser gärna att du har ett intresse för affärs- och rapporteringssystem och att du brinner för att hitta nya sätt att nyttja och förenkla systemanvändningen i syfte att arbeta mer effektivt. Du har helt enkelt en bra övergripande förståelse för redovisningens alla delar och är uppmärksam både i det kort- och långsiktiga arbetet. Du kommer att jobba tätt tillsammans med VD och Ekonomichef.

Din erfarenhet
Det viktigaste för oss är att du har engagemang och en vilja och förståelse att tillsammans med kollegor utveckla och stödja vår gemensamma verksamhet. Vi tror att du har minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och bokslutsarbete samt gärna även av forecast-arbete och koncernrapportering.
Du har mycket goda kunskaper i Excel och behärskar svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift. Kunskaper i Unit4 Business World (UBW) ser vi som meriterande. Har du erfarenheter inom lönehantering är detta också intressant.
Som person är du trygg i dig själv och din kompetens. Du är självgående och strukturerad, har god vana av att prioritera och ta egna beslut utifrån riskbedömning och väsentlighet. Du gillar att jobba i en föränderlig miljö där du får ta ett stort eget ansvar. Vi tror därtill att du är prestigelös, lyhörd, flexibel och en mycket god kommunikatör.

Att jobba på Knowit
Vad kan vi erbjuda dig? Att växa och skapa skillnad tillsammans med härliga kollegor. Kreativt arbete, intressanta kunder, utrymme för att dela med sig av kunskap och möjlighet till personlig utveckling. Vi värderar en trygg och öppen kultur och sitter i ett nyrenoverat kontor centralt i Malmö.

Vi värdesätter att våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete och fritid till en balanserad vardag. Vi uppmuntrar och stödjer aktiv friskvård samt ger alla medarbetare möjlighet att ta del av förmånliga försäkringsprogram. Vi har även fördelaktiga pensionslösningar och en insikt i att gemensamt skapa långsiktigt gynnsamma anställningsförhållanden. Ett kvitto på detta ser vi i att det allt oftare händer att kollegor väljer att återvända till oss efter att ha testat på andra arbetsgivare.

Varmt välkommen med din ansökan senast 15 april. Vi utvärderar kandidater löpande, så sök gärna redan idag.

Vid frågor rörande tjänsten, hör av dig till Jonny Magnusson på 0735-302829.

Ort Malmö
Ämne Administration
Affärsområde Solutions
Dela
Till toppen