Stort intresse för Julas e-handelslösning

Publicerad 29 jun 2017

Under våren 2017 lanserade Jula sin nya e-handelslösning. Redan på lanseringsdagen var 3 000 nyfikna besökare inne och tittade på sajten och antal genomförda köp var över förväntan. Julas e-handel finns tillgänglig i Sverige, Norge och Polen.

Utgångspunkten i lösningen är användarvänlighet, att skapa en enkel tydlig och snygg process för kunden. Knowit har bidragit med en totalleverans som omfattat allt från koncept och design till teknisk implementering och lansering. I samband med att Jula implementerade den nya e-handelslösningen introducerade man också kostnadsfri varuhusutlämning för e-handelskunder. Varuhusutlämning finns i startskedet på fyra varuhus i Sverige, men ska expandera på sikt.

Julas e-handelssatsning bygger på den befintliga plattformen i Episerver Commerce och lösningen driftas i Episervers molnlösning DXC, som bygger på Microsoft Azure. E-handeln är integrerad med en mängd system, där affärssystemet M3, PIM-systemet inRiver samt betallösningen Adyen är centrala.

Vi är mycket nöjda med Knowit Experience och ser dem som en av våra strategiska digitala partners. Tillsammans kommer vi nu kontinuerligt vidareutveckla e-handeln och se över de strategiska val som behöver göras, säger Henrik Ljungdahl, CIO på Jula.

 Jula har 90 varuhus i tre länder (Sverige, Norge och Polen) och under 2015 omsatte koncernen 5,9 miljarder kronor. Produktutbudet vänder sig till gör-det-självare, som villaägare, hemmafixare, lantbrukare och hantverkare. I sortimentet finns bland annat verktyg, maskiner, arbetskläder, trädgårdsprodukter, färg och husgeråd. Lojalitetsprogrammet Jula Club har idag mer än två miljoner medlemmar.

Knowit Experience växer stadigt inom e-handelssegmentet och har på senare år etablerat sig som en av de marknadsledande leverantörerna inom detta område.

Kontakta oss
Claes Bengtsson
Försäljning
Till toppen