Klicka hem en ny motorcykel på JE68:s nya webbplats
Publicerad 15 dec 2022
Knowit Experience har lanserat en ny webbplats för Sveriges största MC-butik, JE68. Den nya webbplatsen, tillsammans med en ny varumärkesidentitet har tagits fram i rekordfart och förenklar kundresan för JE68:s slutkunder. Allt med hjälp av Knowits e-handelsplattform E-commerce Accelerator, KEX3.
JE68 ville uppgradera sin affärsmodell för att anpassa sig till deras redan erfarna e-handelskunder. För att stötta kunderna i köpresan behövdes också en ny webb, framför allt för att göra det enkelt för de att hitta rätt. Kunderna skulle lätt guidas till sortimentet som var anpassat för deras egna motorcyklar. Den nya webben behövde komma på plats snabbt. Samarbetet med Knowit inleddes och beslutet om att ta fram den nya webben föll på e-handelsplattformen E-commerce Accelerator, KEX3.
KEX3 är den senaste versionen av Knowits e-handelsplattform Accelerator. Det är en lösning som gör det möjligt för företag att på ett snabbt och säkert sätt komma ut på marknaden med deras e-handel.
– Med KEX3 sparar vi tid och pengar för kunden, eftersom många funktioner redan finns på plats, och vi kan i stället fokusera på kundspecifika integrationer och funktioner. En viktig del är att vi har adderat ett grunddesignlager tillsammans med vårt UX och UI-team, vilket ger oss möjlighet att skräddarsy utifrån kundens behov och identitet utan att behöva starta en UX- och designprocess från grunden. Det ger också frihet att lägga resurser på fler unika lösningar, säger Axel Holtås, vd på Knowit Experience i Malmö.
För JE68 togs även en speciallösning ”Mitt garage” fram, som kan liknas med ”Mina sidor”. Där kan kunden logga in, registrera sina motorcyklar och därmed se exakt vilka reservdelar och accessoarer passar deras modell. Där går det även att boka tid för service med mera.
I samband med framtagningen av nya webben, arbetades även en helt ny varumärkesidentitet som kunde uttrycka kombinationen av premiumkänsla.
– Det var givande att se hur Knowit kunde få fram vår identitet och att den fungerar lika fint på webben som i butiken och på fordonen. Vi är många som älskar motorcykelsporten, och det var viktigt för oss att den känslan genomsyrade vår nya webb, säger Jonas Engdahl, vd på JE68.