Insight

Digital kundinsikt till tillväxt – Hur gör man?

I dagens nätverkssamhälle där personer, företag och saker blir mer och mer uppkopplade är det mer kritiskt än någonsin att verkligen förstå vad som driver kundnöjdhet och lojalitet. Så vad gör de som är framgångsrika, hur utvecklar de sin affär med hjälp av kundinsikt och moderna kundplattformar?

Utan insikter om kunders nuvarande och framtida behov och förväntningar riskerar vi att erbjuda lösningar som inte skapar värde. Hur utmanar digitaliseringen dina befintliga affärsmodeller och hur kan du effektivisera och utveckla din affär samtidigt som du skapar en meningsfull kundupplevelse? Vi ger dig insikter i hur teknikens möjligheter ställer nya krav på hur du bibehåller dina kundrelationer.

Ta del av en spännande förmiddag med några av marknadens mest dynamiska aktörer, på både leverantörs- och kundsidan. Vi börjar med frukost och avslutar med en trevlig lunch.

Under seminariet kan du ta del av följande:

  • 07:30 Frukost
  • 08:00 Välkomna
  • 08:10 SKI (Svenskt Kvalitetsindex) förklarar den digitala paradoxen och behovet av att inte glömma bort sina kunder i digitaliseringsarbetet. De presenterar en studie som de har gjort ihop med Chalmers som visar att hög kundnöjdhet och lojalitet inte är en slump utan resultatet av ett systematiskt, långsiktigt och uthålligt arbete. 
  • 8:50 Torbjörn Lindgren från Knowit berättar om hur kundbesatta företag är vinnarna i det nya nätverkssamhället. Det handlar om att förstå vilket värde kunderna vill få ut av relationen, där kundresor är ett kraftfullt verktyg.
  • 9:40 Fika
  • 10:00 Salesforce med en av marknadens bredaste kundplattformar delar med sig av hur de stödjer sina kunder att, med hjälp av kundinsikt, skapa kundupplevelser i världsklass.
  • 11:00 Volvo Cars berättar hur de med hjälp av Salesforce Marketing Cloud har möjliggjort effektivare och bättre kundkommunikation, samtidigt som de har reducerat kostnader och kortat ledtider.
  • 11:20 Magnus Witting från Knowit ger en kort introduktion till vad den nya Dataskyddsförordningen innebär och vilka krav som ställs på hantering av kunddata.
  • 11:35 Paneldebatt kring värdet av kundresor med möjlighet att ställa frågor.
  • 12:00 Lunch

 

Välkommen till en förmiddag där vi delar med oss av erfarenheter kring hur du lyckas med affärsförnyelse och att utveckla dina kundrelationer med hjälp av kundinsikt!

Tid och plats 

Torsdagen 11/5, 2017 8.00 - 12.00 (frukost serveras mellan 07:30 - 08:00 och lunch mellan 12:00 – 13:00).

För dig som inte har möjlighet att delta hela dagen går det bra att vara med på utvalda delar av dagen.

Knowit, Östra Hamngatan 16, Göteborg

Seminariet är gratis.

Talare

Johan Parmler, SKI Johan Parmler är VD för Svenskt Kvalitetsindex som mäter kundnöjdhet och lojalitet i Sverige. Inom flera branscher betraktas SKI som det viktigaste nationella indexet för kundnöjdhet.
Torbjörn Lindgren, Knowit Business Growth Torbjörn är en senior ledare med över 25 års verksamhetserfarenhet och är specialiserad på att leda större transformationer, från förstudie till slutresultat.
Martin Lindahl & Tord Nilsson, Salesforce Martin är Sr Account Executive Marketing Cloud på Salesforce. Tord är Lead Solution Engineer Marketing Cloud på Salesforce.
Malin Agrell, Volvo Cars Malin är Fulfilment Development Manager på Volvo Cars och specialist inom marknadskommunikation.
Magnus Witting, Knowit Decision Förändringsledare med fullt fokus på GDPR.
Till toppen