Insight

Design Thinking – en metod för att hjälpa oss att skapa en bättre produkt

På detta frukostseminarium tar vi upp vad Design Thinking är och varför det är en bra teknik att använda sig av när man jobbar med digitala tjänster och produkter. Vi diskuterar även de utmaningar som kan uppstå när teknikdrivna företag vill applicera Design Thinking som en del av sin produktutveckling.

I branschpressen kan vi läsa om innovationsledare och fantastiska kreativa företag som t ex Spotify, Google, Tesla och Airbnb mfl. Det mesta verkar handla om snabbhet nu för tiden, vem har den bästa idén och vem kan få den till marknaden först? Frågan att ställa sig är hur du gör din produktutveckling så snabb, effektiv och kvalitativ som möjligt end to end.

Magnus och Tobias kommer att berätta om sina erfarenheter av att använda design som en huvudingrediens inom produktutveckling i den snabbrörliga onlinegamingbranschen.

Plats: Knowit, Klarabergsgatan 60, Stockholm
Datum & tid: Torsdagen 11 maj 2017, kl 8.00-10.00 (frukost serveras från kl 7.30)

Seminariet är kostnadsfritt, men i gengäld uppskattar vi att du dyker upp som avtalat eller bokar av. För att få till bra diskussioner begränsar vi antalet deltagare per seminarium till 30. Detta event är fullsatt! Vänligen kontakta Sonia Sanghera på sonia.sanghera@knowit.se om du vill anmäla dig till reservlistan.

Talare

Magnus Askenbäck Magnus Askenbäck arbetar som UX Design Lead på Kambi och har de senaste sju åren utvecklat produkter med ett strikt slutanvändarfokus i en av de kanske mest snabbrörliga branscherna över huvud taget. Magnus har jobbat med design och utveckling i olika former i över 20 år.
Tobias Liljedahl Tobias Liljedahl är konsult på Knowit och har arbetat som produktägare för backend, customer facing backend, frontend och UX de senaste fem åren. Tobias har lett och ansvarat för mängder av produktreleaser och på daglig basis jobbat med ett flertal utvecklingsteam i sin strävan att skapa så bra produkter som möjligt.
Till toppen