Frukostseminarium

DevOps från en ledares perspektiv

En stor del av arbetet med DevOps kretsar kring tekniska verktyg och hur en pipeline byggs för att optimera arbetet efter att koden är färdigskriven. Vad många organisationer missar i arbetet med DevOps är värdet det genererar och vilka förändringar det innebär för organisationen.

Spotify arbetar ständigt med att förbättra sin effektivitet inom DevOps och levererar nya funktioner till användare samt annonsörer snabbt och kostnadseffektivt. De designade redan från början sina system för Continuous Integration, Deployment och Release, vilket har gjort att Spotify nu kommit långt i sin utveckling kring DevOps, när det gäller tekniska, ledarskapsmässiga och marknadsmässiga perspektiv.

Tomas Lundborg från Spotify är produktchef för flera team som tillsammans utgör ett hundratal personer runtom i världen och som levererar utvecklingsmiljö, Continuous Delivery samt infrastruktur. Hans organisation stöttar hela Spotifys organisation med DevOps-lösningar.

Tomas kommer den 11 april att dela med sig av sina erfarenheter om:

- Hur DevOps bidrar till att skapa värde för Spotify och dess kunder
- Hur affärsnyttan mäts och följs upp med DevOps
- Hur man sätter upp och prioriterar portföljen samt teamens backlog för DevOps, så att de mest affärskritiska förändringarna får högst prioritet
- Hur arbetssätt och tekniska lösningar till utvecklingsteamen sprids effektivt

Eventet är kostnadsfritt och kommer att äga rum i Knowits lokaler på Klarabergsgatan 60 i Stockholm. Vi bjuder på frukost som serveras från 07.30, vilket ger oss möjlighet att mingla innan seminariet startar klockan 08.00.

Du är hjärtligt välkommen!

Till toppen