Frukostseminarium

Bygg ditt lönsamhetsfacit

Datadriven tillväxt

Lönsamhetsanalyser är en viktig del i marknadsföringsstrategin. Många är skickliga på att sätta upp smarta mål, men mäter utfall av aktiviteter som isolerade händelser genom att förlita sig på externa aktörers data. Detta seminarium vänder sig till dig som vill fördjupa dina kunskaper i hur du själv kan samla data som ger din organisation värdefulla insikter för att fatta beslut.

Vi går tillsammans igenom hur du kan designa informationsmodeller och strukturera data med Google Marketing Platform. Lär dig förstå hur dina besökare rör sig från första interaktion till dess att de slutför uppsatta mål. Följ med in i offlinevärlden för att sätta ett Customer Lifetime Value som hjälper dig att förstå dina kunder ännu bättre. Se hur du bland annat kan avduplicera och rensa bland trafikkällor för att identifiera hur din faktiska räckvidd ser ut. Lyssna på Andreea Nicu och hennes unika kompetens som den enda i Norden som får utbilda i Google Marketing Platform.

Välkommen på vårt frukostseminarium den 5 april för att lära dig bygga ditt lönsamhetsfacit.

Vi kommer bland annat att diskutera:

- Problematisering med insamling av data
- Hur du skapar din Single Source of Truth
- Hur du analyserar dina besökares digitala närvaro
- Utmaningar och möjligheter

Frukost serveras från klockan 08.00. Seminariet pågår mellan 08.30-10.00. Presentationerna kommer delvis att hållas på engelska.

Kontakta oss gärna om du har några frågor eller önskar meddela eventuell kostpreferens.

Carina Andersson, 072-536 99 88
Johanna Lagerkvist, 072-991 54 65

Vi ses!

Till toppen