Experience

We <3 eCommerce: Göteborg

Vi älskar eCommerce, i alla typer, storlekar och varianter. Vi vill med vår nordiska Roadshow utbyta kunskap, trender och erfarenheter ur olika synvinklar och för olika företag oavsett bransch, B2B eller B2C. Vi ser fram emot att träffa er i höst tillsammans med Episerver och inRiver!

I en ständigt föränderlig värld där B2B och B2C börjar smälta ihop, där unified commerce är en självklarhet och nya buzzwords tillkommer varje dag är det dags att gå tillbaka till kärnan. Till essensen av vad det verkligen handlar om: upplevelsen. Vi är specialister på affärskritiska system för företag med höga ambitioner och höga krav på sin verksamhet, oavsett bransch.

Vi tar med dig på en resa från goda råd och tips på hur ni skapar engagerande köpupplevelser, finner nyckeln till framgång genom perfekt produktinformation, till hur våra kunder har hittat sina egna unika sätt utvecklas med hjälp av teknologi och Knowit Experience som möjliggörare!

Talare

Christian Palmé Sales Executive, Episerver
Marcus Hoffman Solution Architect, Episerver
Henrik Béen Vice President Product Marketing, inRiver
Hanna Svensson VP eCommerce Knowit Experience
Henric Trolme Manager Project Management Office
Linus Larsson Head of digital marketing & analytics, Knowit Experience

Agenda

13:00 Ankomst och välkomstfika

13:30 Lokalt intro
Med Pernilla Vinneby, CEO Knowit Experience Göteborg

14:00 Episerver: Så skapar du engagerande och personifierade köpupplevelser i en ständigt föränderlig värld. Vi vet att många företag kämpar med att sy ihop den digitala kundupplevelsen från webb och mobilt till mail, sociala kanaler och kampanjer samt göra den relevant för dig som individ. Vi kommer att berätta hur Episervers plattform stöttar dig igenom hela kundresan och hjälper dig att skapa personaliserade kundupplevelser över alla kanaler.
Med Christian Palmé, Sales Executive och Marcus Hoffman, Solution Architect

14:45 Case: FEETFIRST - NilsonGroups storsatsning förenklar för skoälskaren att shoppa skor från de olika butikskedjorna såväl online som i de fysiska butikerna.
Med Hanna Svensson, Head of eCommerce


15:15 PAUS

15:30 inRiver: Perfekt produktinformation är nyckeln till framgång i micro-moments. Som konsumenter lever vi våra liv genom micro-moments. Enligt Google handlar det om de ögonblick då vi konsumenter vill bli inspirerade, informerade, eller köpa något som tillfredsställer våra behov. Företag som lyckas attrahera oss konsumenter i dessa micro-moments förstår vikten av att tillhandahålla rätt produktinformation, vid rätt tidpunkt, anpassad för rätt målgrupp. Det gäller såväl företag inom B2C som B2B. I denna presentation ger inRiver sin syn på Product Information Management (PIM) och hur inRiver Product Marketing Cloud bidrar till att skapa en bättre kundupplevelse i varje micro-moment.
Med Henrik Been, VP Product Marketing

16:15 Case: Jula. Resan tillbaka till e-handel - att sy ihop helheten och kundupplevelsen för att få kunderna att handla på Jula, oavsett kanal.
Med Henric Trolme Manager Project Management Office


16:45 Sluta göra reklam på nätet - Ta kontroll över den digitala marknadsföringen. Överallt på nätet blir man idag överöst med reklam och budskap. Hur ska e-handlare prioritera för att kunna locka kunder utan att bli ett "störande moment"? Hur ska utrullade kampanjer i flera kanaler analyseras?  Vi guidar dig i hur du tar datadrivna beslut och når en högre avkastning på marknadsföringsbudgeten!

Med Linus Larsson, Head of Digital Marketing and Analytics, Knowit Experience Göteborg

17:15 After work med mingel!

Till toppen