Experience

Inbound Marketing boot camp – Fler leads och anpassat innehåll

Inbound marketing handlar om att locka besökare till er webbplats genom förtroendeskapande och relevant innehåll, för att där konvertera dem till leads och slutligen nöjda kunder. Detta görs via digitala kanaler och på mottagarens villkor. Är det dags att lära er mer om detta?

Digital förändring pågår

Idag är en majoritet av våra kontakter med kunder digitala. De efterfrågar allt bättre kommunikation, upplevelser och tjänster. Detta driver fram nya sätt att möta besökare, kunder och partners i de digitala kanalerna samtidigt som kraven på verksamhetens produktivitet, förändringsförmåga och innovation ökar. Halkar er marknadsföring efter eller har ni kommit igång med digitaliseringen på riktigt? Har ni en plan för era webbesökare?

Vad syftar Inbound Marketing boot camp till?

  • Att svara på frågorna ”VAD?” och ”VARFÖR?” kring inbound marketing.
  • Att djupdyka i strategier och arbetssätt kring: Inbound marketing, digital crm, digital pr, employer branding och sociala medier. Svara på ”HUR?” utifrån era önskemål.
  • Att fördjupa sig i era förutsättningar för att lyckas att svara upp emot era kunders behov, beteende och preferenser.

Vem riktar sig kursen till?

Kursen riktar sig framförallt till försäljningschefer, säljare, marknadschefer, marknadsförare, kommunikationschefer, kommunikatörer och ledningsgrupper. Det är extra bra om ni säljer era produkter eller tjänster till andra företag, har en vilja att lära er något nytt och ett behov av att möta kunden digitalt.

Vilka kursmoment ingår?

  • Inbound Marketing-presentation
  • Fika
  • Era förutsättningar (ta gärna med problem)
  • Fördjupningar
  • Konkreta förslag på förbättringsmöjligheter

Vem leder halvdagen?

Beroende på era önskemål och storleken på den grupp som deltar (max 10 personer) anpassar vi antalet kursledare. Kostnaden på 4500 kr är per deltagare. Inte per kursledare.

Markus Blomberg arbetar som digital marknadsföringskounsult inriktad på Inbound Marketing. Markus har en bred erfarenhet från både B2B och B2C, är inbound marketing, content marketing, digital pr- och email marketing-certifierad. Han har tidigare bland annat arbetat som Marketing Specialist med digital inriktning, marknadsansvarig, och som kommunikatör. Markus brinner för att driva förändringsarbete och nytänkande inom ägd och förtjänad media. Han har en akademisk bakgrund inom medie- och kommunikationsvetenskap och pr.

Talare

Markus Blomberg Inbound Marketing Consultant
Thomas Engström Head of Marketing & Sales
Karin Ericsson Inbound Marketing Consultant
Till toppen