experienceit

De bästa kundupplevelserna – och datan som gör det möjligt

New York och Silicon Valley 1-5 oktober 2018

Följ med oss i höst när vi lär oss av de bästa. Under en händelsefylld vecka besöker vi företag och organisationer som ligger i framkant i deras bransch – och där hämtar vi in insikter och inspiration från deras erfarenheter.

I år är vår resas tema ’datadrivna upplevelser’. Vi kommer besöka människor och organisationer som använder data och teknologi för att skapa nya tjänster och bättre användarupplevelser. Under två dagar i New York och tre dagar i Silicon Valley kommer vi träffa globala innovatörer inom digital service, digital handel och ledande leverantörer inom teknik. Vi kommer att hålla en workshop på Stanford University och besöka olika butiker och utställningar. Vi kommer utbyta mycket kunskaper över informella luncher och middagar. En fin parantes är att det finns lite tid över för sightseeing. Vi garanterar en minnesvärd vecka och vi hoppas att du följer med på resan. 

Klicka här för att läsa mer om resan, inklusive prisinformation – eller kontakta Kenneth Lyngshede (kenneth.lyngshede@knowit.se / Mobil: +46 72 243 30 10)

Agenda

Workshops

Stanford University
Vi ska besöka Peace Innovation Lab på Stanford University som specialiserat sig på design av beteendemönster och innovation i gränslandet mellan teknik och ekonomi. Workshopen kommer fokusera på ’digitala kundlicenser’.

Knowit
Torsdag eftermiddag håller vi en klassisk Knowit-workshop som visar hur du kan arbeta med kundinsikter när du skapar bra kundupplevelser. Målet är att kapitalisera på våra nyvunna perspektiv och insikter och bottna i de utmaningar och möjligheter vi står inför på hemmaplan. Det blir en praktisk workshop där vi granskar olika metoder för digital innovation och utveckling av kundresan.

 

Företagsbesök

Amazon
Amazon är världsledande när det gäller att använda kunddata och insikter för att skapa nya tjänster, förbättra sina tjänster och i förlängningen, kundernas upplevelser. Amazon ”disruptar” konstant nya branscher i en mycket snabb takt. Vi träffar Amazon på deras San Francisco-kontor för att lära oss mer om hur de arbetar med innovation, hur de använder data i deras beslutsfattande och hur röststyrning kommer påverkar kundbeteenden i framtiden.

IBM Watson
IBM Watson är förmodligen världens främsta leverantör av artificiell intelligens (AI) som en tjänst till andra företag. När andra företag bara pratar om AI – levererar IBM Watson det. Vi kommer att träffa deras specialister för att få en genomgång av de mest intressanta kundcasen de arbetar med just nu.

Google
Google har använt data och insikter kring beteenden för att utveckla deras tjänster och nya intäktsströmmar sen de revolutionerade internet på tidigt 1990-tal. Vi kommer träffa deras team i Mountain View för att lyssna på en presentation om hur de arbetar med AI. Fokus kommer också ligga på hur Google arbetar för att främja och bygga sin innovationskultur. 

Netflix
Netflix omdanade den globala medieindustrin genom att använda kundinsikter och teknik för att möjliggöra nya och bättre kundupplevelser. Idag är de en av de främsta leverantörerna och kreatörerna av innehåll och underhållning i världen.

Vi kommer att träffa Netflix för att lära oss mer om detta visionära bolag och skaffa oss insikter kring hur de jobbar med stora mängder data och maskininlärning.

Uber
Uber är kända för att ha förändrat personlig transporter genom att ha skapat helt nya kundupplevelser och helt nya affärsmodeller genom teknik och data. Följ med oss för att sätta dig vid samma bord som några av de specialister som gjorde detta möjligt. 

x.ai
x.ai är ett New York-start up kända för de mötesschemaläggande AI-assistenterna Amy och Andrew. Vi kommer sätta oss ned med vd och medgrundare Dennis Mortensen för att lyssna till hans berättelse om deras resa och framtid. Dennis är expert på att utnyttja data för att lösa problem åt stora företag och har en bakgrund som entreprenör inom området.

Standard Cognition
Standard Cognition är en helautomatiserad utcheckningslösning för butiker. De bygger många maskininlärningslösningar och företaget står i direkt konkurrens med Amazon och testar betallösningar i Storbritannien, Japan och Kanada.

Saleforce
I en värld där kundinsikter och data kring kundbeteende har blivit en viktig förutsättning för att skapa bra kundupplevelser är det viktigt att välja rätt verktyg och partners. Salesforce är en av de mest välkända plattformarna som kombinerar kunddata, e-handel och kundkommunikation. Vi träffar dem på deras huvudkontor i San Francisco, där vi får insikter kring hur de fortlöpande utvecklar sig för att stödja deras kunder i kundens strävan mot den ultimata kundupplevelsen.

Adobe
Adobe har länge varit en av giganterna inom digital kommunikation och digital handel. de har djupa insikter i kunders digitala förändringsarbete. Vi kommer träffa Bruce Abelson som byggt upp Livefyre (som köptes av Adobe för två år sen). Han kommer att gå igenom sitt perspektiv på kundbeteende och vad de stora digitala annonsörerna nu fokuserar på.

 

Butiksbesök och utställningar

Amazon Store
Alla känner till Amazon och som du kanske vet, är Amazon nu på väg att öppna fysiska butiker. Vi kommer besöka deras första affär på 34th Street. Där ser vi hur de överträffar sig själva genom att använda Amazon Echo i köpupplevelsen. 

Rebecca Minkoff
Butiken är känd för att vara helt integrerad när det gäller användandet av digitala verktyg. Vi besöker dem för att se hur de har löst olika utmaningarna och låter oss inspireras av dem.

Apple Park Visitor Center
Apple har skapat ett besökscenter i anslutning till sitt nya huvudkontor. Vi ser fram emot att titta på deras AR-teknik.

B8ta
Det här är en butik som hyr ut exponeringsmöjligheter för nya beta-produkter på marknaden.

Eatsf
Detta är ett café / restaurang där du beställer och får maten levererad utan någon serveringspersonal. En mycket speciell upplevelse.

Nike
Den här platsen är uppbyggd i fem våningar och huserar på 55 000 kvadratmeter. Fylld av Instagram-vänliga skärmar, tekniska integreringar och produkttestzoner, vilket gör att affären känns mindre som en affär och mer som en experimentshubb eller ett varumärkesmuseum. Varje våning är dedikerad till olika sporter eller fysiska aktiviteter och dessa är fyllda med historiska Nike-produkter, vilket gör affären till en destination för både kunder och fans.

Sonos
Med sin första affär, stod det trådlösa högtalarmärket ut med målet att tillåta besökare att uppleva sina produkter precis som de skulle gjort om de befann sig i sitt hem.

 

Klicka här för att läsa mer om resan, inklusive prisinformation – eller kontakta Kenneth Lyngshede (kenneth.lyngshede@knowit.se / Mobil: +46 72 243 30 10)

Till toppen